دستورات طب سنّتی درباره خواب

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 28 / 2 / 1394

دستورات طب سنتی درباره خواب

تعادل خواب و بیداری در حفظ سلامتی و درمان بیماری‌ها اهمیت بسیاری در حالی که امروزه افراد کمتر به این مسئله توجه دارند.
هیجان بیش از حد و یا تماشای تلویزیون، ممکن است باعث اختلال در خواب رفتن شوند و پس بهتر است قبل از خواب از هرگونه عمل مهیج پرهیز شود.
افراد هرگز زمانی که خشم و پرخاشگری در آنها غلبه دارد، به بستر خواب نروند همچنین بحث و مجادله قبل خواب نیز اثرات منفی بر کیفیت خواب می‌گذارد.
بهتر است بستر ‌خواب، فقط محل خواب و استراحت باشد و از مطالعه و غذا خوردن در آن پرهیز شود. همچنین افراد ابتدا برای مدتی به پهلوی راست و سپس به پهلوی چپ بخوابند و هنگام خوابیدن باید روی شکم را پوشیده باشد چراکه گرم نگه داشتن، باعث تجمّع حرارت و هضم بهتر غذا می‌شود.
به پشت خوابیدن، به‌علت تجمع ترشحات دِماغی در منافذ مربوط به آن، موجب عوارض متعدد مانند بی‌خوابی، کابوس، نزله و درد پشت می‌شود. همچنین برای رفع بی‌خوابی صدای پیوسته، دلنشین و معتدل مثل آواز آب، درختان و صداهای طبیعی مفید بوده و باعث القاء خواب در انسان‌های سالم می‌‌شود.
مالش بسیار، برای بی‌خوابی ناشی از خستگی مناسب است همچنین اتاق خواب باید دارای تهویه مناسب و رطوبت کافی باشد چراکه خشکی بیش از حد هوای اتاق، مانع خواب مناسب می‌شود.

(منبع: جام نیوز)

 

 

 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: سلامت، ،
:: برچسب‌ها: خواب, اختلالات خواب, بدخوابی, بی خوابی, نحوه خوابیدن, بستر خواب, مجادله قبل از خواب, اتاق خواب,

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!